söndag 16 augusti 2009

Sexiga verktyg


I dagens medier finns fantastisk möjlighet att vara social. Att dela med sig, att söka information, att berätta viktigt och oviktigt för många människor och ibland få lyssnare. Varningens flagg har lyfts och på vissa står det -personlig integritet-. Att denna är i fara. Andra menar att detta banar väg för mer personlig information och nå fram till konsumenten med riktad kommunikation. 

Inom reklam och kommunikation öppnas nya möjligheter väcka intresse och uppmärksamhet. ICA ger rabatt på saker man brukar köpa med sin "Hej Lisa...". De ser vilka preferenser jag har och vill belöna mig som kund. I framtiden kommer kommunikationen vara mer träffsäker (marknadsrätten till trots). Jag kör längst E4 och skriver "Uttråkad" i min statusbar. Säkert får jag svar: "Stanna till på Statoil och köp en ljudbok och få en kaffe på köpet" som respons.

Spana in hur teknologi från TAT The Astonishing Tribe ger kommunikationen en skjuts framåt och reklamare sexiga verktyg.














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar