onsdag 2 september 2009

Turism av betydelse del III

När Stockholmarna drar ut till sommaröarna lämnas gator, torg, fik och butiker helt åt turisterna. Som konstaterat tidigare är de många och de blir fler.

Så där går jag bland finländare, italienare och fransmän. Vad ser jag om inte en fantastisk utomhusreklam signerad Sturegallerian (Byrå:Prime)riktad mot just turisterna. Ok, inte vilka turister som helst (läs: danskar, norrmän, finländare)utan italienare, fransmän och ryska turister. Enkel, riktad och därför så bra. Kanske hade marknadsansvarig eller byrån t.o.m koll på när de olika kryssningsfartygen anlände. Det gäller att fånga dem redan vid kajen. 



Jag pratade med Pernilla Karvia, centrumchef, på Sturegallerian och sommaren har varit bra. Bra shopping. Bra försäljning. Om det var kampanjen eller den låga kronan och generellt ökad turism kunde hon inte säga. 

Effektmätning är en utmaning och förhoppningsvis nästa steg. 

Bilder från Mattias Ström, Prime. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar