torsdag 24 september 2009

Augmented Reality ett nytt lager, nytt skyltfönster

Nu kommer de, AR-app:arna. Jag skrev tidigare om hur teknik driver kommunikation framåt med innovativa verktyg och hur kreativ kod ger användarvänliga lösningar. 

Augmented Reality är ett nytt lager på verkligheten. Ett nytt och personligt skyltfönster som tar utomhusreklam till en ny nivå. Turister i staden kan få en guide genom wiki eller stadens turistbyrå. Hemnet kan låta sina objekt bli AR-anpassade. Fashonistan kan rikta sin mobil mot människors klackar och få inköpsställen och inspiration.


Bild/ film från Presselite, Metro Paris Subway application.




2 kommentarer:

  1. Fantatiskt spännande!
    Ett hav av möjligheter öppnar sig för en enorm mängd aktörer, hoppas vi får höra mer om detta och se fler konkreta exempel!

    SvaraRadera
  2. Hej Lisa!

    Kul blogga att følja! Hoppas att allt ær bra med dig!

    Har du sett iPhone-appen Gule Sider Live som visar alla føretag som finns med på Eniro i Norge i augmented reality genom kamerlinsen? Min baby som jag ær vældigt stolt øver æven om vi har en del buggfixing och innehåll att arbeta med tills vi slæpper næsta version.

    kramar

    SvaraRadera